Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

lördag 26 maj 2012

Prepp påbörjad

Som prepp inför FET har jag börjat med progesteronet och ökat dosen på Prednisolon. Det känns helt fantastiskt och lite konstigt att det är dags för insättning om två dagar. Jag har tagit ledigt hela måndag, även fast insättningen är först på eftermiddagen. Jag känner att jag inte vill vara på jobbet när de ringer om hur det har gått med upptiningen av äggen. Skulle det inte gå bra, så vill jag vara hemma när jag får veta. Vi har fyra ägg och de är infrysta två och två. De kommer att börja tina två. Om bara ett av dessa klarar upptiningen kommer de att ringa oss så vi får bestämma om vi vill tina de andra två eller bara sätta in ett ägg istället. I morse pratade vi om hur vi skulle göra. Om man sätter in två ägg, så ökas ju chanserna för den insättningen. Men sätter man in ett nu och ett vid ett senare tillfälle blir ju den totala chansen större. Vi bestämde oss ändå för att det är bättre att de tinar alla och kan sätta in två. Det känns som att vi inte vill dra ut på hela processen genom att göra en till insättning sen. Det skulle också vara så himla jobbigt om man då bara har två ägg och ingen skulle klara upptiningen. Vilket antiklimax efter förberedelser och väntan. Nej, två på en gång kör vi på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar