Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

torsdag 23 augusti 2012

En liten sten från hjärtat

Det gick bra på ultraljudet idag! Jag hade jättemånga blåsor och rätt stora också. Läkaren ville att jag skulle ta ett blodprov också för att se mitt hormonvärde, så jag inte tar för hög dos de sista dagarna med hormonsprutor. Han sa att de skulle ringa på eftermiddagen, men att det mest troligt blir äggplock på måndag. Yey!

När sköterskan ringde på eftermiddagen sa hon att läkaren ville att jag skulle ta ett blodprov imorgon också. Jag var inte riktigt beredd på det och jag åker till Stockholm imorgon, så jag blev lite stressad för att hinna till provtagningen innan. Sen sa hon att jag skulle göra ett nytt ultraljud... ?! Jag sa att läkaren inte sagt nåt om det, utan bara om dagens blodprov och beräknat plock på måndag. Hon dubbelkollade med läkaren och det visade sig att han hade skrivit fel. Puh! Hur skulle jag ha hunnit med ett till ultraljud? Så imorgon blir det ett till blodprov på morgonen och på eftermiddagen ringer de så jag får veta när jag ska ta ägglossningssprutan och vilken dag plocket blir.

Men nu när den stenen har lyfts från hjärtat ser jag fram emot en rolig helg i Stockholm med roliga tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar