Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

onsdag 22 augusti 2012

Pirrigt inför imorgon

Imorgon ska vi till kliniken på ultraljud för att se hur äggblåsorna ser ut. Det känns spännande, men samtidigt är jag lite orolig att de inte har växt till sig som de ska eller att jag fått en cysta. Det har hänt två gånger tidigare och vi har då varit tvungna att avbryta. Den här gången har jag varit spänd i magen sedan kanske fjärde dagen med sprutorna. Jag har inte direkt ont, men är uppsvälld och kan inte äta så mycket åt gången. Förhoppningsvis är det ett tecken på att äggblåsorna frodas!

Den som väntar tills imorgon får se!

4 kommentarer:

  1. HEJ!! Halkade in på din blogg här ikväll!! Jag har också haft problem med cystor när vi gjort IVF, jag har också som du använt många stödmediciner vid IVF, vet inte vilka du använde förra gången? Du får gärna berätta! Hur gick det idag???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hittat hit! Jag har just skrivit ett inlägg om hur det gick idag. De två gånger jag har fått cystor sprayade jag inte för nedreglering, utan började med hormonsprutor och sedan började jag en antagonistspruta också efter några dagar. Den metoden fungerade inte för mig och nu är det spray för nedreglering som gäller. De mediciner jag använder är folsyretabletter, prednisolon (för att förhindra att kroppen stöter ut ägget) och metmorfin (eftersom jag har PCOS och de reglerar insulinnivån). Efter insättning blir det att lägga till trombyl (blodförtunnande tabletter), innohep (blodförtunnande sprutor), öka dosen prednisolon och sedan progesteron. Ett helt litet apotek! =)

      Radera
  2. Precis samma medicinlager som jag men dock äter jag inte metformin. Hur mycket prednisolon tar du och hur mycket ska du ta efter ET? Jag tog 10 mg innan och 20 mig vid ET och nu tar jag 15 mg.

    Härligt att höra att det gick bra idag!! Låter hoppfullt!

    SvaraRadera
  3. Jag äter 5 mg nu och ska äta 10 mg efter ET. Vet du varför du äter 10 och 20? Konstigt att man har olika doser...

    SvaraRadera