Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

fredag 30 mars 2012

Att ändra fokus

Vad snabbt det går att ändra fokus ändå. Senaste tiden känns det som att adoptionen har varit i fokus. Föräldrautbildning, artiklar att läsa och böcker att fördjupa sig i. Och sen kom den här veckan. Sedan igår när det verkligen blev insättning av två ägg är det mitt nya fokus. Surfar, surfar, surfar om allt som har med insättning, första graviditetssymptom och andras berättelser att göra. På det sättet kan jag förstå att familjerätten inte rekommenderar att man börjar en medgivandeutredning innan man är klar med IVF:andet.

Jag hade en vän som fick barn igår... Vi är inte jättenära vänner men träffas några gånger per år. Jag minns att jag ärligt blev glad när hon berättade att hon var gravid. Vi träffades en gång när hon var i kanske 12:e veckan. Sedan började alla våra problem med nya IVF-försök. Jag har inte orkat träffa henne sedan dess, men har inte heller (tack och lov) behövt berätta varför. Det är ju inte så att man är stolt direkt... Även om det är naturligt att bli avundsjuk. Och det jag kände när jag såg kortet på den lilla bebben var att: "Hoppas att vi också snart får uppleva det där"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar