Lilypie Waiting to Adopt tickers

Lilypie Waiting to Adopt tickers

onsdag 7 mars 2012

Kan man räkna ut sannolikheten?

Jag har alltid tyckt om att veta. Att ha koll på saker. Att vara ofrivilligt barnlös är verkligen något som man inte kan påverka. Det går inte att veta OM man kommer att bli gravid och i så fall NÄR. Jag har många gånger funderat på hur man ändå orkat med denna ovisshet i flera års tid. Jag har kommit fram till att det nog är för att det hela tiden har handlat om nästa försök. Jag har räknat dagarna tills jag fått börja med sprayen, dagarna till första läkarbesöket, dagar till sprutstart och nedräkning till äggplock. Och efter ett misslyckat försök är det bara att börja om med räkningen. När det gäller adoption är det mycket svårare. För alla länder står det ungefärlig kötid, men det är ändå så svårt att veta. Så naturligtvis har jag försökt räkna på sannolikheten. Jag vet precis hur många som står i kö till varje land och hur många barn som adopterades från det landet i fjol. Nåt man också märker är att många står i kö till flera länder. Så hur många står i kö totalt? Det har jag naturligtvis också räknat på! Sammanlagt är det strax under 200 st som står i kö till de länder som AC har. Och i fjol var det drygt 300 barn som adopterades genom AC. Så även om 100 nya skulle hamna i kön före oss skulle alla dessa kunna få skicka sina ansökningar till sina valda länder i år. Kanske dumt att spekulera, men jag vill ju ha koll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar